私にようこそ - Välkommen till mig

Den här bloggen uppdateras aldrig. Nästan.

söndag, oktober 29, 2006

Ett vältravande försök

Inatt, natten mellan den 28:e och 29:e oktober 2006 är ett historiskt ögonblick. Det är nämligen dags att ställa om klockorna till vintertid! Vintertiden känns igen på att den gör allting lite djävligare efter att först ha fjäskat in sig genom att låta alla sova en timme längre och att den byter päls till en färg som blir mörk onödigt tidigt på eftermiddagen. Vintertiden importerades till Sverige redan 1916 men åts då upp av landets rika lokattsbestånd. 1980 hade antalet lokatter minskat dramatiskt och vintertidens infördes åter och frodades snabbt, liksom de flesta andra parasiter.

Det är också dagen då jag gör mitt första försök att starta en blogg alldeles ensam utan medarbetare och därmed tar ett första eget steg i bloggosfärens utkanter (dvs. (cyber)rymden)

Bloggen har fått namnet Hewohitteshiritsubome, vilket löst översatt blir ”Det är ingen mening att klämma ihop anus när fisen redan har pyst ut”. Den får på något sätt stå som en sammanfattning för min persona. En tämligen japanintresserad bibliotekariestuderande anosmiskt begåvad ung man med bristfällig kontroll över de svansrelaterade domänerna av den mänskliga kroppen.

Det var det. Att blogga är ju hur lätt som helst!

2 Comments:

Blogger myrkyr said...

Grattis vännen!

Till:

1. Bloggen och att ditt namn på den inte redan var taget.
2. Din första kommentar.
3. Att redan inledningsvis få in det där med anosmin.

Känner redan här att det bådar gott om en galet bra fortsättning.

29/10/06 01:17  
Blogger eric said...

Tack för min första kommentar!

Får väl se hur gott det bådar, men med den här takten så har jag ju 365 läsare redan såhär dags om ett år!

29/10/06 12:32  

Skicka en kommentar

<< Home