私にようこそ - Välkommen till mig

Den här bloggen uppdateras aldrig. Nästan.

måndag, oktober 30, 2006

Dagen då kölden kom

Jag har varit duktig idag. Efter att i ett antal dagar knappt lämnar lägenheten på grund av varningar för tromber, fallande trädstammar och flygande drivis trotsade jag vädrets makter och gav mig iväg till klasskamrat Sandra (som har ett hemligt efternamn så man inte kan spåra henne, för det är ovanligt, efternamnet alltså.). Vädrets makter visade sig, närmare preciserat, bestå av:

1. På gränsen till minusgrader
2. Sol

Blev uppenbarligen lite missledd av solen då jag inte tog någon jacka utan nöjde mig med en tröja modell tjockare, men överlevde trots näsfrostsartad färd till affär.

Det är lite spännande att ha en egen blogg faktiskt. På något sätt känns det som att jag måste utsätta mig för saker i min vardag, för annars finns det inget att skriva om. Kanske kan det göra sitt för att vända riktning på min nedåtgående spiral mot hikikomori-leverne, vilket i så fall får ses som en smått spektakulärt positiv bieffekt.

Har dessutom såhär precis nu infört tre olika teman som kanske får följa med på bloggresan även i framtiden.

Dagens blogglåt är ”Aozori no Namida” av Hitomi Takahashi och finns på de flesta välsorterade DC-hubbar.

Dagens manga är ”Manga Mania nr 9 2006” Manga Mania är egentligen inte speciellt bra alls, men är på något sätt metaintressant genom sin väldigt... ohämmade natur. Hög trostäthet har den åtminstone. Ser med spänning fram emot hur snett den präglar väl valda delar av dagens ungdoms verklighetsbild.

Dagens anime är... oj, har inte sett ett endaste avsnitt idag. Kan vara relaterat till tidigare nämnda anfall av utegång. (utegång måste väl vara ett accepterat ord om utegångsförbud är det?)

PS: Andra blogginlägget och jag har redan börjat skriva om vädret. Håhåjaja.
PPS: Nätet var nere. Därav denna försening. Kommer förmodligen ett ideologiskt vrålilsket inlägg om detta innan den 30:e tar slut.