私にようこそ - Välkommen till mig

Den här bloggen uppdateras aldrig. Nästan.

torsdag, november 16, 2006

Gone with the Blastwave

Idag är det så äntligen dags för den blogg som jag planerade redan igår, innan Det hände. Det råkar nämligen vara så att jag kontinuerligt läser ett antal webcomics (seriestrippar som publiceras på nätet istället för på papper) och ett av mina senaste fynd är en serie av en finne vi namn Kimmo Lemetti. Serien är på engelska, och heter Gone with the Blastwave.

I serien får man följa det röda lagets kamp mot det blåa och det gula laget under ett mystiskt krig som utkämpas av en för alla okänd anledning i en mystisk sönderbombad före detta stad. Det hela blir med en lätt pretentiös tolkning en studie i våldets meningslöshet och hur man som soldat finner skäl nog att fortsätta i en ständig kamp mot andra färger, muterade mal och en stad med endast ingångar.

Den är dessutom fint ritad och om ni känner att ni bara vill läsa en endaste av stripparna och sedan under resten av era liv aldrig vill klicka på en endaste länk så föreslår jag ->den här<-

(Övriga webcomics jag läser tänker jag inte avslöja, för då kanske jag får slut på ämnen)

Dagens blogglåt är "Le Grand Retour" av Yuki Kajiura från soundtracket till Noir.

Dagens anime var avsnitt 22 av Akagi. Det drar ihop sig till död!

5 Comments:

Blogger myrkyr said...

Bra med framförhållning. Ska du fortsätta vara varje-dag-bloggare får man skaffa sig ett litet förråd med inlägg man kan kasta in när inspirationen och nyheterna tar slut. Du lär dig fort, min vän.

16/11/06 23:36  
Blogger eric said...

Yep, jag lär av dina misstag!
Hellre det än sina egna.

16/11/06 23:51  
Anonymous Anonym said...

haha, vilken otroligt rolig serie!
garvade nästan ihjäl mig imorse :D

17/11/06 12:35  
Blogger eric said...

Visst är den!
Skaparen gör dock lumpen i januari 2007, så då blir det långt uppehåll >_<

17/11/06 13:08  
Blogger Teddan said...

Helt klart underbar serie!:D

17/11/06 15:43  

Skicka en kommentar

<< Home