私にようこそ - Välkommen till mig

Den här bloggen uppdateras aldrig. Nästan.

fredag, december 08, 2006

Dagsrapport

Jag har gjort ett antal tämligen små förändringar i mitt liv den allra senaste tiden. Dels införandet av den datorfria dagen, dels återupptagandet av bloggen efter en nog ändå ganska kort tids frånvaro för sjukdom och allmän pseudodeppighet och dels... nä det är nog inte mycket mer än så, om man inte räknar grundandet Växjö goklubb som i Internettid mätt är på gränsen till uråldrig.

Dock har det lett till saker, en efter annan, speciellt de senaste dagarna. Vet förstås inte om det har med slumpen att göra, men det känns på något sätt som en liten, liten, början till en riktningsförändring. Mot något. Något okänt som kanske inte är så passivt. Men jag vet inte.

Idag har jag hursomhelst:
Stigit upp
Haft gruppmöte med förhållandevis medgörlig webbdesign
Skrivit ut en magisteruppsats
Varit på föreläsning
Gått till simhallen
Simmat en kilometer (fortfarande fruktansvärt stolt, fruktansvärt trött, fruktansvärt förvånad över hur lite min kropp egentligen klarar och fruktansvärt road av att det kostade 65 spänn att få simma lite. På min tid kostade det minsann inte mer än en tia.)
Gått hem från simhallen (i motvind)
Varit på goklubben
Ordnat en liten plan för morgondagen

Vilket bör jämföras med en vanlig dag när jag egentligen bara uppfyller punkt ett på ovanstående lista.

Undrar vad som händer imorgon?

Dagens blogglåt är ”Manhattan ~Utsukushisa~” av Ootake Kaoruko från soundtracket till animen Bartender. Är betuttad i det soundtracket.

10 Comments:

Blogger myrkyr said...

SIMMAT?! *dånar* Ja NU är det verkligen nåt i görningen. Och priset gjorde allt ännu mer dånbart.

8/12/06 00:45  
Blogger eric said...

Jepp, simmat!
Blir dock ingen vana med det priset. Inte ens studentrabbatt.

8/12/06 03:08  
Blogger Teddan said...

Det är sorgligt men sant att brädspelande i dagens Internet- och TV-spelsvärld är så gott som utdött:(. Varför vill ingen längre sitta med klassiska brädspel som Talisman, Mutant Chronicles eller Drakborgen? För jäkligt helt enkelt. Elektroniska spel har förstås sina fördelar, men inget går upp mot en riktig brädspelsafton!=)

9/12/06 19:40  
Blogger myrkyr said...

T - JAG vill sitta med drakborgen! Och det vill Eric oxå vet jag för det har vi gjort några gånger. Äger både det nya och det gamla. Du råkar inte ha Talisman för det har jag letat efter länge och är sugen på att prova.

10/12/06 00:20  
Blogger Teddan said...

Haha, då har du tur!:) Jag har den svenska originalversionen av Talisman från 1987 i fullgott skick! Ah, det spelet har jag många goda minnen ifrån. Vi kanske borde ordna en brädspelsafton?=)

10/12/06 12:43  
Blogger eric said...

Ted!

Vi MÅSTE spela talisman! SNARAST!
Du, jag, Sandra. BUMS!!

Liisan: Jag motionerar fortfarande hellre hjärnan och reflexerna är jag rädd :) Och en gång är trots allt ingen gång. Men vi får väl se vad framtiden bär med sig!

10/12/06 13:22  
Blogger Teddan said...

Det tycker jag absolut att vi ska göra!=)

11/12/06 11:06  
Blogger myrkyr said...

T och E - JA! Jag har MASSOR att göra men kastar allt jag har för händer (med glädje dessutom med tanke på att det inte direkt är ngt roligt jag har där) för att spela. När? Ikväll? Imorgon? När? När?

14/12/06 20:38  
Blogger myrkyr said...

Och för övrigt tror jag inte att simning är något bra för dig Eric för uppenbarligen tar det all kraft från dig - eller hur kommer det sig att du inte har bloggat sen sist? Va? Va?

14/12/06 20:38  
Blogger Teddan said...

Ikväll (fre) skulle funka för mig i alla fall!:) Jag släpper också gärna allt för ett parti Talisman! Vi kan väl höras på MSN i så fall.

15/12/06 10:03  

Skicka en kommentar

<< Home