私にようこそ - Välkommen till mig

Den här bloggen uppdateras aldrig. Nästan.

torsdag, november 23, 2006

Marängmage

Eftersom jag uppfört mig på ett exemplariskt vis under ett par dagar anser jag mig ha erövrat rätten att använda mig av ännu ett videoklipp i bloggen. Den här gången ett så underbart själaskrumpnande videoklipp från japansk tv (var annars) där en narrator skildrar en liten kattfamiljs öden och äventyr. Blev helt förvånad när jag upptäckte att jag förstod på gränsen till hälften av allt som sades, men det är ganska bebisaktig japanska ("mamma jag vill också med!") så det kanske inte är så konstigt.


Jag funderar ibland över vilka vägar och omvägar en länk tar innan den når just min dator. Just den här har någon uppenbarligen lagt ut på Youtube, vilket sedan snappats upp av söta djurbloggen http://mfrost.typepad.com/cute_overload, vilket i sin tur länkats av en användare på Helgon.net varpå jag snubblade över den och nu länkar den vidare. Och det är absolut kortaste vägen. Vem vet vilka spännande äventyr den varit på!? VA!?

Imorgon skall jag upp mänskligt tidigt, dvs. vara i en föreläsningssal redan 08:15. Människor och deras samhällssystem är sjuka i huvudet. Det måste finnas något land som fattat att det inte ger något att börja allt så tidigt. Det blir bara krokigt (under "M" allra längst ned) då.


Dagens blogglåt är ”The Theme of Kirameki” från Chitchana Yukitsukai Sugar (Sugar den lilla snöälvan) för att hålla söthetsnivån konsekvent.

Imorgon: Salt.